четвртак, 28. фебруар 2013.

Pet grešaka „Puteva Srbije"

Pet grešaka „Puteva Srbije" zbog kojih ginu ljudi na autoputu

Komitet za bezbednost saobraćaja zatražio je od Vlade da smeni Zorana Drobnjaka, direktora “Puteva Srbije”, povodom skandalozne izjave date “Blicu” da bi stubove na autoputu ka Novom Sadu, gde je u dve uzastopne saobraćajne nesreće izgubljen jedan život, a troje je povređeno - "video i ćorav čovek”, ali i zbog brojnih drugih propusta u obezbeđivanju sigurnih puteva. Navodimo samo neke primere.
Uz aljkave putare i nerazumljive znakove na autoputu, kolovozi su smrtonosni
Zoran Drobnjak je izjavio za jučerašnji “Blic” da su betonski stubovi buduće naplatne rampe na autoputu kod isključenja za Novi Sad na koje su, naletela dva automobila, bili uočljivi i pre naknadnog obeležavanja, i da ih samo “ćorav vozač” ne bi video, “osim ako ne vozi 200 kilometara na sat”.
1. Portal sa natpisom da sledi naplatna rampa
Ovaj putokaz ne znači ništa. Ne stoji upozorenje da su postavljeni stubovi, već da je to naplatna rampa. Kada vozač na iđe na ovaj znak, a potom vidi da ispred njega nema naplatne rampe, upozorenje gubi bilo kakav značaj i besmisleno je. Znak nije smeo biti postavljen pre nego što se završi izgradnja naplatnih rampi.
 
2. Natpis „Stop“ na plavoj tabli iznad kolovoza
Znak “Stop” na portalu iznad kolovoza nije postavljen u skladu sa Zakonom o saobraćaju i potpuno je nelegalan. Ako vozač naiđe na ovaj znak i stane, a u njega se zakuca od pozadi drugo vozilo, on ima pravo da tuži “Puteve Srbije”.

3. Upozorenje za brzinu
Znakovi za brzinu postavljeni su na desnoj strani autoputa. To je nedovoljno i nije pravilno postavljeno. Ako bi se vozač automobilom kretao u levoj traci, a pored njega išao šleper, on ove znakove za ograničenje brzine, koji su od ključne važnosti, ne bi uopšte mogao da vidi. Znakovi za usporavanje moraju biti sa obe strane zaštitne ograde autoputa, jer, u suprotnom, nemaju svrhu.
 
4. Isključenje predugačko
Inženjeri su projektovali potpuno nepotrebno dugačko isključenje od čak dva kilometra. Dužina saobraćajnice omogućava vozačima da razviju brzinu u zoni naplatne rampe. Na izgradnju predugačkog puta, koji je trebalo da bude isključenje od nekoliko metara, bespotrebno je utrošen novac pri gradnji i posredno je ugrožena bezbednost.

5. Uočljivost stubova
Betonske prepreke, iako ofarbane u crveno-belo, noću nisu uočljive ako nemaju eklektričnu signalizaciju jer sama ta boja ne stvara refleksiju. Zbog čega je "Srbija put" tek sad postavio svetlosne barijere? Posle jednog izgubljenog života i troje povređenih u dve saobraćajne nesreće tokom dva dana!
 
Prepreka na putu mora biti jasno uočljiva i danju i noću. Vozaču mora biti jasno kojom trakom treba da se kreće. Zbog čega ne postoji znak o radovima na putu, o mogućoj opasnosti, ako već nije bilo svetlosne signalizacije. To je katastrofalan propust!

Нема коментара:

Постави коментар