четвртак, 28. фебруар 2013.

Akcija za MART

www.selidbabeograd.com

Ne propustite akciju u martu!

10% popusta za sve kombi selidbe i prevoze u Crnu Goru!

Pet grešaka „Puteva Srbije"

Pet grešaka „Puteva Srbije" zbog kojih ginu ljudi na autoputu

Komitet za bezbednost saobraćaja zatražio je od Vlade da smeni Zorana Drobnjaka, direktora “Puteva Srbije”, povodom skandalozne izjave date “Blicu” da bi stubove na autoputu ka Novom Sadu, gde je u dve uzastopne saobraćajne nesreće izgubljen jedan život, a troje je povređeno - "video i ćorav čovek”, ali i zbog brojnih drugih propusta u obezbeđivanju sigurnih puteva. Navodimo samo neke primere.
Uz aljkave putare i nerazumljive znakove na autoputu, kolovozi su smrtonosni
Zoran Drobnjak je izjavio za jučerašnji “Blic” da su betonski stubovi buduće naplatne rampe na autoputu kod isključenja za Novi Sad na koje su, naletela dva automobila, bili uočljivi i pre naknadnog obeležavanja, i da ih samo “ćorav vozač” ne bi video, “osim ako ne vozi 200 kilometara na sat”.
1. Portal sa natpisom da sledi naplatna rampa
Ovaj putokaz ne znači ništa. Ne stoji upozorenje da su postavljeni stubovi, već da je to naplatna rampa. Kada vozač na iđe na ovaj znak, a potom vidi da ispred njega nema naplatne rampe, upozorenje gubi bilo kakav značaj i besmisleno je. Znak nije smeo biti postavljen pre nego što se završi izgradnja naplatnih rampi.
 
2. Natpis „Stop“ na plavoj tabli iznad kolovoza
Znak “Stop” na portalu iznad kolovoza nije postavljen u skladu sa Zakonom o saobraćaju i potpuno je nelegalan. Ako vozač naiđe na ovaj znak i stane, a u njega se zakuca od pozadi drugo vozilo, on ima pravo da tuži “Puteve Srbije”.

3. Upozorenje za brzinu
Znakovi za brzinu postavljeni su na desnoj strani autoputa. To je nedovoljno i nije pravilno postavljeno. Ako bi se vozač automobilom kretao u levoj traci, a pored njega išao šleper, on ove znakove za ograničenje brzine, koji su od ključne važnosti, ne bi uopšte mogao da vidi. Znakovi za usporavanje moraju biti sa obe strane zaštitne ograde autoputa, jer, u suprotnom, nemaju svrhu.
 
4. Isključenje predugačko
Inženjeri su projektovali potpuno nepotrebno dugačko isključenje od čak dva kilometra. Dužina saobraćajnice omogućava vozačima da razviju brzinu u zoni naplatne rampe. Na izgradnju predugačkog puta, koji je trebalo da bude isključenje od nekoliko metara, bespotrebno je utrošen novac pri gradnji i posredno je ugrožena bezbednost.

5. Uočljivost stubova
Betonske prepreke, iako ofarbane u crveno-belo, noću nisu uočljive ako nemaju eklektričnu signalizaciju jer sama ta boja ne stvara refleksiju. Zbog čega je "Srbija put" tek sad postavio svetlosne barijere? Posle jednog izgubljenog života i troje povređenih u dve saobraćajne nesreće tokom dva dana!
 
Prepreka na putu mora biti jasno uočljiva i danju i noću. Vozaču mora biti jasno kojom trakom treba da se kreće. Zbog čega ne postoji znak o radovima na putu, o mogućoj opasnosti, ako već nije bilo svetlosne signalizacije. To je katastrofalan propust!

уторак, 26. фебруар 2013.

www.selidbabeograd.com

Ne propustite akciju u martu!

10% popusta za sve kombi selidbe i prevoze u Crnu Goru!

Mercedes-Benz Actros

Mercedes-Benz Actros ponovo osvojio međunarodnu nagradu za dizajn

iF oznaka, širom sveta prepoznata kao zaštitini znak izvrsnog dizajna –  sada je žig koji nosi novi Mercedes-Benz Actros. Ove godine, 49 stručnjaka iz oblsati dizajna, industrije i obrazovanja izabrali su svoje favorite među više od 3.000 kandidata...

Mercedes-Benz Actros ponovo osvojio međunarodnu nagradu za dizajn

Takmičenje, deo “iF nagrada za dizajn”, koje su ušle u 60. godinu –organizovane od strane Međunarodnog foruma za dizajn, sa sedištem u Hanoveru, priređuje izložbe širom sveta. Svake godine, nagrade za izvrstan dizajn se dodeljuju u tri discipline: "proizvod”, “komunikacija” i “pakovanje".

Žiri je proveo tri dana u pregledanju, rukovanju, ispitivanju i analizi nominacija, iza zatvorenih vrata.


"Sve nagrađene nominacije predstavljaju primere izvrsnog dizajna proizvoda", navodi se" u izjavi međunarodnog stručnog žirija. Ključni kriterijumi su obraćanje ciljnoj grupi i sadržaj, kvalitet dizajna i kreativnost, relevantnost za kupca, ekonomičnost, originalnost i inovativnost. Pobedničke nominacije na takmičenju “iF nagrade” odraz su tekućih trendova u dizajniranju, kao i ekonomske preporuke dobro dizajniranih predmeta. "Činjenica da je naš Actros osvojio tako važnu nagradu za dizajn predtsavlja veličanstveno priznanje za naš svakodnevni rad", primećuje Kai Sieber, direktor odeljenja dizajna Mercedes-Benz kamiona i vanova.

Mercedes-Benz Actros ponovo osvojio međunarodnu nagradu za dizajn

Novi Mercedes-Benz Actros je već osvojio nagradu za dizajn "red dot" (crvena tačka) koju dodeljuje Centar za dizajn Severne Rajne – Vestfalije, "Nemačku nagradu za dizajn 2013" u kategory "Prevoz i javni prostor" te nagradu "Focus in Gold 2012" koju dodeljuje Centar za dizajn u Štutgartu.

Kamion koji predstavlja perjanicu Mercedes-Benza osvojio je međunarodne žirije visokim kvalitetom i ergonomičnošću enterijera i doslednim dizajnom eksterijera različitih varijacija vozila.

Mercedes-Benz Actros ponovo osvojio međunarodnu nagradu za dizajn

Novi Mercedes-Benz Actros

Serija novog modela Actros proizvedena u Vertu namenjena je za dug transport. Konstruktori su se vratili tabli za crtanje kako bi razvili potpuno novi Actros koji zadovoljava sve veće zahteve kada su u pitanju udobnost, ekonomičnost, dinamika vožnje i raznovrsnost. Po pitanju opcija opreme i modela, raznolikost serije nudi savršeno konfigurisano vozilo za bukvalno svaki tip upotrebe u prevozu na dugim relacijama.

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora
Preuzeto sa : automagazin.rs

Serijski McLaren P1 na Salonu u Ženevi

McLaren Automotive je još tokom prošle godine predstavio svoj novi supersportski automobil P1, i to njegovu predprodukcijsku verziju, dok će definitivna, serijska varijanta premijeru imati početkom sledećeg meseca na Salonu u Ženevi.
Ovaj McLaren su neki mediji još prošle godine proglasili za "duhovnog naslednika" legendarnog McLarena F1, a uz ostale najavljene supersportiste (iz Ferrarija, Lamborghinija...) ovogodišnji ženevski sajam automobila će zaista biti interesantan svim ljubiteljima superautomobila.
Kako bilo, McLaren je objavio slike serijskog P1 koji će raspolagati sa ukupno 674 kW/916KS. Radi se o kombinaciji 3,8 litarskog V8 twin-turbo motora (sa 542 kW/737KS pri 7500 o/min. i 720 Nm pri 4000 o/min.) i elektromotora sa 132 kW/179KS i 260 Nm.
Vozač će moći da aktivira elektromotor putem Instant Power Assist Systema (IPAS) kojim se upravlja dugmetom na volanu.
Menjač je inače sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom, dok se za emisiju CO2 kaže da iznosi oko 200 grama po km.
McLaren navodi da će P1 moći da se kreće i samo na elektro pogon, kada će moći da pređe do 6 milja (9,6 km), dok se baterije mogu napuniti za dva sata.
U kompletu zvaničnih fotografija je i slika koja pokazuje unutrašnjost P1. U unutrašnjosti se odmah primećuje obilato korišćenje ugljeničnih vlakana, dok je svako sedište teško samo 10,5 kg.
Još više detalja će biti saopšteno na Salonu u Ženevi.
Preuzeto : Ivan Mitić – Autoblog.rs

среда, 20. фебруар 2013.

Kovač iz Gruže vredan 230 hiljada evra!

Kovač iz Gruže vredan 230 hiljada evra!
Dragan Pavlović iz šumadijske opštine Gruža ručno je izradio automobil koji je u Monte Karlu prodao za 230.000 evra.

On ima i narudžbinu za još dva vozila, javila je lokalna televizija. Pavlović je na automobilu radio osam godina, realizujući time ideju koja je, početkom prošlog veka, nastala u kovačkoj radnji njegovog dede Dušana.

Automobil nosi naziv “Faber” (kovač), a Dragan Pavlović, koji u radionici završava još dva automobila, ne voli da se pojavljuje pred kamerama, pa je izjavu lokalnoj televziji dala njegova ćerka, koja je istakla da automobil može da razvije brzinu do 230 kilometara na sat, a potrebno mu je osam sekundi da razvije brzinu do 100 kilometara na sat.

“Sve je napravljeno u Gruži, jedino je motor ‘mercedesov’ i to C klase”, rekla je Draganova ćerka lokalnoj televiji.

Kako se navodi, automobil je napravljen od poliestera i prohroma, ima mišlenove gume. Instrumentalna tabla je od drveta, a krov može po potrebi da se otvori. Sedišta su presvučena kožom.

Izvor: Tanjug
Foto: faberautomobili.com